Saturday, July 31, 2010

our's quote (me+him)

Together we throw our bad memories out,
and start for a something new...

"What's MINE is YOUR'S,
YOUR'S is MINE,
EVERYTHING is OUR'S."


-HIM ♥

HAPPY BIRTHDAY TO ME!

YAAAY!!!
HAPPY BIRTHDAY TO MEEE....
HAPPY BIRTHDAY TO MEE...
HAPPY BIRTHDAY HAPPY BIRTHDAY
HAPPY BIRTHDAY TO MEEEEEE.....!!!!!!!!!!!

lol.
yesterday, 26th of july it was my birthday, fyi i'm 14 y'o now :) oh ya it was my 4th monthsarry too!!! ♥

i wanna tell to you about my 14th birthday, but i'm kinda lazy. so, you can see this photos...


from my family :)

from my friends&boyf


THANKS FOR THE BIRTHDAY GREETINGS AND WISHES! ME LOVE YOU ♥


*this photos was taken by my blackberry so a lil bit blurry

Sunday, July 25, 2010

HOTTEST FEMALE BLOGGER AWARD from adhisty :D

And the rule is we have to give this award to the 10 female bloggers... I give to..
ANYONE WHO WANTS THIS AWARD :D


btw, thankyou adhisty :)

Wednesday, June 23, 2010

one of the best night ever

yesterday, me and my boyfriend went to pim, he went there with his fam, cause his mommy wanna see me but I'm not ready yet haha and finally I couldn't met his family because his fam were watched a movie. while his fam watched a movie we decided to watch a movie too, we watched karate kid the movie was funny, exciting and sad. I cried and my boyfriend laughed at me -_- and then and the adventure begins...(?) I felt super duper hungry and we decided to go to the foodcourt suddenly i lost my wallet! Whatta heart attack. I cried, abshar helped me to search my wallet while I asked to the guard at xxi, and finally i found my wallet! haha I'm very very very glad and I called abshar to told him that I was found my wallet haha ;p and he ruffled my hair, and said "you should be grateful.." haha, finally we ate, when we ate he told me about his dream, his dream is really freak haha but I like the way he talked. haha capek ah pake english oke abis itu kita kan bingung mau kemana yaudah kita photobox deeh haha sebenernya abshar gak mau tapi aku paksa.....eh dia yang semangat jadinya, so this is it:

haha guenya aib abis, abis itu kita pulang deeeeeh~ selesaaai hahahaha
oh ya btw HAPPY BIRTHDAY JAKARTA!
sorry for my bad english

woke up from my looooong hibernation

Hey long time no see ya, i miss ya! do you miss me too? oh i hope so :p my sister's blog is active again, and i wanna be like her's haha her blog is really damn cool! *i hope my sister never read this one* so i'll posting blog again and my boyf supported me too haha, sooooo hello blogspot!
but now my blog changed from the kingdom of lalaiueo to.....ma maison
its mean my home!

sorry for my bad english ._.

Friday, April 24, 2009

2+6+0+7+1+9+9+6 = 40 = 4+0 = "4"

jadi kmrn malem gue kan main fb, nah terus di home gue liat ada orang main quiz namanya
"singkap rahasia nomor lahir anda"
kan gue penasaran yaudah gue buka deh,
nah terus kan di suruh disuruh ngisi tanggal tahun sama bulan, kayak gini


yaudah gue isi aja july-26-1996
nah terus gue submit,
terus muncul kayak gini:


sama kayak gini (emg sih abis selesai quiz ada kyk gini):

katanya nomor lahir gue "4"

terus dibawah nya ada tulisan "huraian nomor lahir" isinya:


1. Ketulenan
Hadir dengan idea baru.
Memperolehi sesuatu dengan cara yang tersendiri.
Golongan ini merupakan yang paling jujur dan boleh mempelajari dengan baik teknik diplomasi.
Mereka suka mengambil inisiatif dan suka menjadi yang terbaik dan kebiasannya adalah pemimpin atau boss.
Bekerja sendiri merupakan pilihan terbaik mereka.

2. Pendamai
Dilahirkan sebagai diplomat.
Mereka selalu memikirkan dan peka terhadap keperluan dan perasaan orang lain sebelum mengambil kira dirinya sendiri.
Secara semulajadi sangat analitikal dan suka mengikut gerak hati.
Mereka tidak suka bersendirian. Persahabatan adalah penting buat mereka dan berupaya mendorong mereka untuk berjaya di dalam hidup, tetapi mereka sanggup untuk bersendirian jika hubungan yang terjalin itu tidak serasi.
Golongan ini secara semulajadi adalah pemalu, mereka patut belajar untuk meningkatkan nilai kendiri (self esteem) dan meluahkan perasaan secara terbuka tanpa berselindung.

3. Ceria
Golongan ini merupakan golongan yang idealistik.
Mereka sangat kreatif, sosial, mesra, romantik dan mudah dibawa berunding.
Mereka suka memulakan sesuatu tetapi jarang dapat menghabiskannya.
Mereka suka orang lain gembira dan sanggup melakukan apa sahaja untuk mencapainya. Mereka sangat popular dan idealistik.
Golongan ini perlu belajar untuk melihat sesuatu dengan lebih realistik.

4. Konsevatif
Golongan ini sangat peka dan tradisional.
Mereka sukakan arahan dan sesuatu yang rutin.
Mereka hanya akan bertindak apabila faham sepenuhnya tentang apa yang sepatutnya mereka lakukan.
Mereka suka bekerja keras dan sanggup melakukan sesuatu kerja secara sendirian. Mereka mudah tertarik dengan aktiviti luar dan merasai pertalian dengan alam sekitar. Mereka berupaya untuk bersabar, tekun dan adakala dianggap degil.
Mereka harus belajar untuk lebih feksibel dan bersikap lebih baik terhadap diri sendiri.

5. Perintis
Mereka adalah perintis.
Secara semulajadi mereka mempunyai sikap ingin tahu dan suka mengambil risiko serta sangat bersemangat (enthusiasm).
Mereka perlukan kepelbagaian dan tidak suka disekat. Dunia ini adalah sekolah mereka, mereka memerhatikan setiap peluang untuk mempelajari sesuatu daripada setiap situasi yang ditempuhi. Persoalan yang bermain difikiran mereka tidak pernah terhenti.
Golongan ini dinasihatkan untuk melihat sesuatu dengan teliti dan mendapat semua fakta yang diperlukan sebelum membuat sesuatu kesimpulan.

6. Romantik
Golongan ini adalah idealistik dan memerlukan sesuatu sebab untuk berasa gembira. Hubungan kekeluarga yang kuat adalah penting buat mereka. Perasaan mereka mempengaruhi keputusan mereka. - Mereka sangat suka untuk membantu dan menjaga seseorang.
Mereka sangat setia dan boleh menjadi guru yang terbaik.
Mereka suka seni musik.
Mereka menjadi teman yang setia kepada sesiapa yang menjalin persahabatan secara serius.
Golongan ini harus belajar apakah yang boleh diubah dan apakah yang tidak boleh diubahnya.


7. Intelektual
Golongan ini adalah Pencari.
Selalu menyelesaikan sesuatu yang tersembunyi,dan mereka sukar untuk menerima sesuatu perkara dengan mudah.
Perasaan mereka tidak mempengaruhi keputusan mereka.
Mereka suka mempersoalkan apa yang ada disekeliling mereka tetapi mereka tidak suka dipersoalkan.
Mereka kerap dikenali sebagai ahli falsafah dan sangat berpengetahuan dan kadangkala bersendirian.
Mereka gemarkan perkara yang berteknikal dan berkebolehan untuk menjadi penyelidik yang baik dalam menyelesaikan sesuatu perkara.
Mereka sangat suka berahsia.
Golongan ini hidup dalam dunia mereka tersendiri dan mereka perlu belajar untuk menerima kenyataan dunia sebenar.

8. Penyelesaian
Golongan ini adalah penyelesaian masalah.
Mereka adalah profesional, berterus terang, penilai yang baik dan sangat tegas.
Mereka selalu mempunyai perancangan yang hebat dan suka hidup dalam suasana kehidupan yang terbaik.
Mereka sangat suka mengendalikan manusia. Mereka melihat manusia secara objektif. Mereka akan memberitahu seseorang dengan cara mereka tersendiri bahawa mereka adalah ketua.
Golongan ini perlu belajar untuk membuat keputusan berdasarkan keperluan sendiri daripada mengikut keperluan orang lain.

9. Pelakon
Golongan ini mempunyai kebolehan untuk menghiburkan orang lain.
Mereka sangat penyayang dan pemurah.
Dengan daya tarikan yang ada, mereka tidak mempunyai masalah untuk berkawan dengan sesiapa jua dan pada mereka tiada sesiapapun yang dianggap asing kepada mereka.
Mereka mempunyai personaliti yang pelbagai sehingga menyukarkan orang sekeliling mereka untuk memahami mereka.
Mereka umpama binatang sumpah-sumpah yang boleh berubah dan menyesuaikan diri mengikut persekitaran.
Mereka mempunyai nasib yang sangat baik tetapi juga boleh menderita akibat terlalu bergantung kepada nasib dan perasaan (mood). Untuk berjaya golongan ini perlu membina landasan kasih sayang.


hahaha gue banget nih haha

udah yaa byeeeeee